7.04.2014 г.

Понеделник след планината

Добро утро, добро утро! Синоптичната служба ходи на специализация на планина и се прибра с всичките уреди и багаж - освежена и с нови впечатления за света и за себе си. Беше внезапно откритието, че няма обхват на мястото, където пристигаме. Толкова внезапно като откритието, че мога да престана да се безпокоя за света и хората, за които обичайно се безпокоя-добре ли са, нахранени ли са, какво ще им сготвя, какво да изгладя, изпера, помогна с домашните, с какво ли още не...Да престана да се безпокоя ми беше ново усещане. Като изведнъж да скочиш с два крака от скалата в синя вода, в която има само тишина...Такова връхлитащо познание беше, че следобед след разходката се тръшнах с дрехите и заспах абсолютно блажено. Толкова дълбоко, че поне половин час съм се събуждала, фокусирайки бора и шишарките, които бяха в прозореца.
Другото прозрение в планината е, че е свят със собствени правила. Небето без звезди не означава мрачно време, не валя, духа вятър само за Добре дошли и спря - изобщо всичко наобратно на прогнозите на столичните синоптици за дъжд и лошо време. Като на морето, същата работа - отделна Вселена си е планината. Чувствителна е към личните желания. На мен ми подари дълбок сън и хубава разходка, точно както си исках. Нито повече, нито по-малко. Но и аз се държах като изряден потребител на горските красоти.
Другото, което ясно ти дава да разбереш, са вътрешните ти предели. Просто още веднъж виждаш ясно очертана границата, граничната бразда и чуждата държава зад нея, в която не може да прекрачиш без проверка на самоличността. Интересна работа е то планината, хем от миналата година лятото не съм ходила из териториите и. Камо ли да се каже, че съм познавач-не съм. Може би съм си начертала граничните линии твърде близко около себе си...Явно толкова ме бива в геодезията или там каквото е землемерството.
Във всеки случай както казва Ники Георгиев, почвам веднага да си мисля за следващата планина. Сигурно ще е по Великден около Кърджали някъде, макар че там запалени по разходките освен Зинка нямам налични.
Сега за понеделника какво да ви кажа? Ами стягайте се, с летящ старт ще е. Без минута покой. Който почивал-почивал. Затова облеклото да е подходящо за летящи стартове насам-натам.Супер турбо-дизел.
Желая ви усмихнат ден и успешно приключени задачи!


Няма коментари:

Публикуване на коментар