11.12.2014 г.

Този път пиша на Вселената

Днес няма да тормозя Дядо Коледа, ще поискам от Вселената нещо. Тя ще ме чуе вероятно, защото аз изпращам така да се каже сигнал от Центъра на Вселената-Стара Загора и днес ще я помоля от все сърце някои работи точно за Стара Загора и от името на доста хора. Понеже този град е мястото ми на обитаване от 22 години насам, не ми е безразразлично настоящето и бъдещето и. Никак не ми е. И на моите приятели не е. Моля те Вселено, идват местни избори за кмет и общински съветници догодина. Моля те, направи така, че повече умни хора да влязат в листите на партии и да има най-накрая един Общински съвет с по-висок коефициент на интелигентност. И избраният кмет да си избере хора до него умни, кадърни и сърцати, а не които му прошепнат и посъветват партиите и според както се спазарят. Вселено, ако кажеш, вече и аз ще се жертвам и ще се кандидатирам за общински съветник - да дам личен пример така да се каже /тук много не си вярвам, но ми е интересно да си се представя/. Веднъж в живота си като се направих на партиец и ме уволниха по политически съображения. После времето се смени рязко и партията сега точно е в управляващите. Само че обидата и чувството, че да докоснеш дори политиката с малкото си пръстче на усещане е нещо гадно - остана. Политиката не че е гадно нещо, хората я правят такава. Политиката е абсолютно необходима. Необходима, защото винаги ще я има и тя ще определя важните неща. Каквито хора в листите на партиите - от такива се избира общински съвет, парламент. От тях се избират председатели на Комисии. Така от тези наличните се избра Слави Бинев. По спазаряване, разбира се. И не че няма Стефан Данаилов в парламента. Колкото повече умни и подходящи хора има в листите, толкова повече от тях ще управляват. Само че на умните и подходящите не им се занимава. Ей това е трагедията! И се тикат посредствените и нахалните. Те се закрепят бързо, лесно и сигурно - като всяка проста биологична система. Като плевел и троскот, масово . И така не можеш да различиш растенията, които дават плод от останалата безполезна зеления. Градинката общо изглежда буренясала. Уважаема Вселена, Стара Загора никак не е лош град, даже е много хубав град. Това повечето хора тук осъзнават и приветстват на ниво- крещейки на стадиона за любимия Берое. Нивото на патриотизъм е такова в последно време, уви. Патриотизъм тип футболна агитка. Против футбола и Берое нищо против нямам, дори имам начална спортна грамотност - баща ми е завършил НСА. Горкият, преди години ме затвори в салона на училището до нас, докато прескоча този спортен уред "коза" и аз го направих. Но на изпита не можах. Както и ми писаха 2 на ходенето на "греда", ами не мога, имам проблем там някакъв с равновесието. Та да продължа - против този патриотизъм тип "футболна агитка" имам против. Евтин ми е. Евтино излиза и да имаш собствен вестник и да си голям патриот в него. Да организираш срещи Как да възродим българския дух. Да плюеш и уволняваш кадърни хора, да ги гониш от Стара Загора буквално и преносно. Да шушнеш в ухото на местните велможи истини. Евтино е. Оказва се и ефикасно, защото върши работа за тези, които го правят. От Вселената моля да направи така, че да качи общото духовно ниво в този град. Болно ми е, че механизмите тук правят така, че всичко над средното - е потапяно под водата, че много интересни хора избягаха директно в София и другаде, че тези които останаха са обезверени. Болно ми е, че от почти 8 години насам е безпътица, царство на слуховете и клюките, че местната власт е безпринципна, че се управлява от Яго-вци /моля тези, които ме четат да запомнят - не се отнася до кмета това точно!/. Искам си Стара Загора от времето на бохемите, на цветните хора, на шумните артистични веселби, на препълнената Опера, на Маестро Димитров, който излиза с червена роза на ревера, на артистите от драмата, кукления и тн. с техните шумни публични любови, ревности, страсти. На Радиото, което намерих в един стар указател не на буквата Р-Радио, а на К - Културен институт /а сега е пълно с неукрепнали, но пък кипри девойчета/. Размечтавам се, но ми се иска ТАЗИ Стара Загора, не сегашната. Сегашната ми е много фейлетонна. Като мине коледното време, сигурно ще започна серията Приказки от Неолита с фейлетони от настоящето на наше село. Да уточня също, че го наричам така с абсолютно мило чувство, не хапливо - нашето село. Все пак Вселената ме довя тук и за да среща доста интересни хора. Да закаля дух и тяло в битката с останалите-неинтересните, но пък активните. Благодарна съм на всеки урок и все е имало смисъл да обитавам 22 години този град на 8004 години според местния знаменит вестник, който казва на колко години е един град, колко убити има преди над 130 години, кой какви пари получава от Сорос, за да затрие българския дух и идентичност и тн. И нека бъде според законите на Вселената и според както ний си го направим собственоръчно! Да бъде! Поздрави от Синоптичната служба на 8я етаж!

1 коментар:

  1. Точно така е, Уляна! Аз съм роден и израснал в този град и твърдя, че той никога не е бил по-мъртъв. Че в общината трайно, години наред се е установил най-върл болшевизъм - тъп и отмъстителен! Трябва промяна!

    ОтговорИзтриване