10.09.2014 г.

Шарен свят, различни хора или за поколения две

Добро утро! Тази сутрин имаше бледа луна на небето между тънки, розовеещи облаци и беше много красиво като гледка. Много нежно. Сигурно защото е сряда, а тя е женски ден. Ремонтът продължава и сутрин се измушвам от спалния чувал измежду найлоните, с които е увит любимия ми диван. Имам си бивак така да се каже. И това също е много женско - за жените къщите са бивак, огнище, сигурност, царство. Къща също е от женски род, виж дом е от мъжки-предполага се, че в него има мъж за равновесие на системата от емоции и за авторитет. Предполага се...Все пак 21 век е и доста жени си спестяват присъствието на този "авторитет". Отдавна патриархалният модел си е заминал в небитието. И ценностите хем са същите - основните, хем са и нови. Аз не тъгувам. Трудно ми е, защото съм от поколението в разкрач между цели две епохи. На всичкото отгоре трябва да жонглирам с ценностите, които нося от дома си и от моето детство и родители. С тези, които заварих и се предадоха на децата ми от другата страна. Много различни. Хич не е лесно. Поколението на 40-50 годишните ми връстници е интересно за изследване. То изнесе "демокрацията" на плещите си, в сърцата, в мозъците, в домовете. Това е последното поколение, което е способно да прояви самоинициатива, въображение, да чувства, да усеща, да е отвъд видимото. Особено за самоинициативата и търсенето на решения, за самопоставянето на задачи. Вече съм работила с по-млади и виждам - там работата е друга. Действат указания, команди, точни изисквания. Не се очаква самоинициатива. Не се търсят решения. Изпълняват се задачи. И точка. Странно, къде ли отива складираната умствена енергия, неизползвана и складирана? А може би пък просто я няма? Да вкараме малко черен хумор. Но е факт, а и там, където работят повече хора на едно място, работят вече различни поколения и е интересно за наблюдение и изследване. Не знам защо се размишлявах над тази тема...просто така потръгна. Четох някъде, че поколението на 40-50 годишните ни наричат Поколението БДС /Български държавен стандарт, едно време си беше сериозен/. И може да видите за младите статии за Поколението Y - така го именуват. Точка. Днес от 21 часа заповядайте на опера, барокова, надиплена музика, красива. Пък ако искате класика - в петък, Травиата. Има избор, пък може и двете, хич не вреди. Сезонът на любимите ми ризи дойде. Днес е ред на райетата. С дънките вървят супер. Усмивки и горе главата!

Няма коментари:

Публикуване на коментар