23.10.2014 г.

Опитомяване на лошото време

Добро утро! Събухме се в дъжд в Стара Загора, но проверката с отваряне на прозореца показа, че все пак не е и полярен студ, какъвто казват ще идва. А снощи имаше надвесени толкова красиви и толкова много звезди...Все имам надежда, че времето ще е поносимо лошо, ако ще е лошо - тези дни. И с чадър стават разходки, но ми се искаше да е в топла есен. Ще видим, но няма връщане назад. Обичам четвъртъка традиционно и без да имам някакви специални причини. Леко върви, случват ми се нещата, като общо излъчване ми е оптимистичен и предвещава петък. Мисля че ще имам време да си изчета книгата, да проведа поне един разговор с мама и тате, само тримата. Да се видя с Белоснежка и Червенорозка на кафе. Да ударим една опознавателна шопинг-разходка из родния град. Може и само опознавателна. Може всякак.Батериите ми сами показват, кога имат нужда от презареждане в родния град. Преди години, когато бяха малки и децата се затъжваха и искаха да ходя - горе-долу на два месеца, забелязвах. Сега са граждани на света. Отсреща светят прозорците на съседите и виждам дневната им. Стори ми се полупразна, като че ще да се изнасят. После се сетих от какво е-в къщата вече няма дете, отиде да учи в чужбина. В Кърджали къщата не е оставала без деца досега, таз малка къщурка...Вечно я пълним с врещящи собствени и придошли. На цялата махала се извървяваха открай време у нас, все имаше кой да ги почерпи, да си поговори с тях... Преди баба, сега баща ми - майка е по реда и дисциплината и спазването на правилата за движение. Тя е здрава основа, непоклатим балканджия, не е като романтичните детишорести в душата родопчани. Надявам се утре зарана да не ви липсва моето синоптично бърборене. Все ще драсна по някоя думичка тези дни, обещавам. Навън е надвиснало такова тъмно небе, че изтръпвам само като го гледам. С гръмотевични бури, пише в някакви синоптични сайтове. Обичам светкавиците само да ги гледам през прозореца, иначе наживо не - това просветване за стотни от секундата ми е най-страховито, даже гърмът не толкова. Изобщо списъкът ми със страхове се обогатява с нарастването на годините и придобива един съдържателен вид. Страхове и задръжки, които наричам "да се владея". Добре че сънувам неовладяно. Желая ви спокоен четвъртък и хубава нощ с червено вино-с мярка. Спокойни почивни дни и да си починете, полежите и помързелувате с книга в ръка. Ех, да имаше повече време, такива интересни книги излизат напоследък! Поздрави от Синоптичната служба, не се бойте от лошото време - опитомявайте го!

Няма коментари:

Публикуване на коментар