17.07.2015 г.

Петък и малки разкази за стила

Добро утро в петък, свещеният ден! Ако можеше всяка седмица да се състои от петъци, щеше да е най-добре. Не че не ми се ходи на работа, че не я обичам - напротив. Обаче в лятото жегите уморяват много, още повече. Стават ми мили народите на топлите страни, дето ги мислим и говорим за мързеливи. То мозък не остава в топлото. Ето, ставам сутрин и вместо да съм бодра и думите сами да се леят, то ...веществото е изпарено и не подава сигнали за дейност. Иначе купчината книги за морето е готова. Имам смешна, имам от двама умници, имам две - за доброто, една от И.Алиенде, една от индийската ми поредица. От поредицата се оказаха няколко купувани и непрочетени. За кого ли събирам чеиз? Вече никой не се удивлява от книгите в един дом. От картините -може би. Като стойност в пари, като инвестиция. Като изкуство-едва ли. Много ми се е харесвало в един дом да има портрет-на който и да е от хората, живеещи в него. Или на пра-роднина. Достолепно е едно такова. Както и например в рода да има традиция да се предава пръстен - от съпругата на жената на сина и - и така в поколенията. Или да има сребърни прибори за хранене. Или сервиз от истински порцелан. Такива някакви останки от стил, който малко хора ползват. Тези, които са чели романи като деца - това е пряката връзка с книгите ми за лятото и по-нататъшните отнасяния. Към списъка прибавям ленени салфетки - за масата, театрален бинокъл- за опера, стъкленица с накрайник-помпичка за парфюм, нож за рязане на хартия /пликове за писма/, парфюмирана хартия за писма, пухкав маншон /дето си слагаш премръзналите в зимата ръце да се стоплят/. Друго какво? Ами дълга рокля, разбира се. И аз имам една - за всеки случай, но още не съм я слагала в нито един случай. Ще и дойде времето някой ден. /Този списък не че съм го изпълнила, моля ви се. Само си приказвам такива едни.... сутрешни неразсъбудени./ Списъкът с красоти стана приятен, ще го добавям още. Днес след работа се ходи на откриването на изложба в Галерията - по случай 55 години от първата изложба в тази галерия. Едно от богатствата на Стара Загора. Сега напред към работните места! И честит ни петък. Нека бъде спокоен и благодатен. Поздрави от Синоптичната служба на 8я етаж!

Няма коментари:

Публикуване на коментар