7.01.2016 г.

Ода за доброто обслужване - част 1

Добър ден, скъпи приятели! Днес Синоптичните ще са Възхвала на Доброто Обслужване. Отдавна я мисля тази тема и събирам наблюдения и истории и не знам дали ще мога да ги опиша днес всичките, или повечето. Темата е необятна. Няма начало, няма развитие /всичко са едни непрестанни върхови форми/, няма да има край...Защо ли? Все пак за начало да сложим една за мен любима и култова реплика,произнесена от мъж преди доста години. Той е сам на масата, ние сме три кокошки на друга маса в заведение. Той поглежда към нас често, ние забелязваме това и го каним да доде. Той не се колебае и идва и сяда. Нито е пиян, нито нищо...На човекът му тежи самотата. Разказва, че е загубил жена си, починала. Че му е мъчно за нея. И казва: Много добра жена беше, много добре ме обслужваше. /следва пауза и всеки да се замисли върху отношенията мъж-жена/ Аз лично бях потресена от думата, която обобщаваше ВСИЧКО. Поне за тези отношения. Стана ми много ясно изведнъж, кристално чисто и прозрях едновременно в миналото и в бъдещето. И ми се стори изведнъж по-безоблачно някак си това мое бъдеще като съм подготвена с тази велика дума. Като я нося като меч на себе си. ОБСЛУЖВАНЕ. Добро обслужване желае всяко човешко същество. Коментира го, изисква го-особено в обслужващите сфери. Седнеш на масата, питаш сервитьорката какви видове бири има, тя е нова, казва Не знам, ще проверя. И се започват едни коментари-как може, какво прави момичето на тази работа. От масата казват- То, горкото, кой знае за колко пари работи?! В този случай винаги като един шаман аз съветвам цялата маса-да се дигнем, да идем и да седнем на Дръмс, да дойде Ива и да видите какво обслужване пада...То не е обслужване това, то е изкуството на разговора, на усмивките, на общите теми, на общите познати...Ива ми е разказвала за кафетата в Дръмс с 3 изречения, след което при посещението ми опитах и трите вида там кафе и някакви капучино, за които бе разказа. Ива е велика работа, ще знаете. Положителният пример не, ами цял роман е Ива. Непрекъснато творящ се в движение. Всеки път, абсолютно всеки - изрядна от глава до пети /айде това е вътрешното и усещане, да кажем/. Обаче фризьори и маникюристи да не са изрядни...та нали са витрина на това, което правят и предлагат! На второ място-усмихната, винаги! На трето-абсолютно владееща изкуството на разговора /ако не можете, има книги по въпроса/. Ако продължа...много ще стане венцехвално за Ивата. Но за нея-Колкото повече-толкова повече. За обслужването и облагите има ли какво да говорим повече от приведените по-горе примери? Добро обслужване-добри пари. И любов и скъпи спомени цял живот. Това е. Даваш-получаваш. Пробвайте. Затова ви призовавам към качествено обслужване. Нека сме със съзнанието, че всеки човек насреща ни е потенциален клиент и заслужава да получи възможно най-доброто. /Знам, че клиентите с претенции ужасни и чиста лудост стават все повече, но...можем поне да опитаме/. Лично аз 30 минути да поседя в някой магазин, попадам поне на един чисто отвратителен човешки екземпляр-покупател. Как няма да са отегчени продавачи и други, като на работен ден от 8 часа им налетят общо 16 поне откачалки?! Можем обаче да опитаме.Сигурно ще си заслужава. Докато писах, се сетих за още супер примери по темата, значи ще следва продължение. Хубав ден и много усмивки! Поздрави от Синоптичната служба на 8я етаж /в отпуск, ако се чудите защо са тези по-късни прогнози/

Няма коментари:

Публикуване на коментар