11.01.2016 г.

За Доброто обслужване-2 и за Световния ден Благодаря!

Добро утро! Харесвам се, когато си вляза в ритъма на ранното ставане. Това си е моят режим. Рано пиле-рано пее. И тате е същият. Мама и брат ми обичат, когато може да поудължат ставането. Обещах ви и продължение на темата с обслужването. Тази сутрин мислих, че самият глагол на мен специално като природата и като изразяващ това, което е в него-не ми е присъщ. Не харесвам това, което изразява. Мисля че на този свят сме просто хора с различни професии. И никой никого не обслужва. Всеки си върши работата, която върши-в момента например. Нито сервитьорката, нито продавачката са в някаква "обслужваща" сфера. Те просто работят това, което работят. Такава им е работата. В аспекта на работата си всеки някого обслужва тогава. Важното е така да ти харесва работата ти, че да растеш - в нея и с нея. Това е един от красивите ми примери по темата и той се казва Марианка. Едва ли преди години е започнала работа за много пари в магазина Бютизон за парфюми в първия ни - Парк МОЛ. Даже беше една стресната такава - някакви смени, често до късно вечер, съпругът и я вземаше. Не че съм я следила през цялото време, как свиква с новата работа. Обаче. Марианката от ден на ден ставаше по-хубава. Гримирана всеки път, с хубава прическа и подредена коса-винаги. За уханието айде няма да говорим-то и е в ръцете, дето се казва. Обаче вътрешното желание да изглеждаш все по-добре никой не може да ти го наложи. Никакъв шеф или супервайзор или там какъвто и да е оргънайзор по днешните модни класификации за работното място. Наблюденията ми отпреди няколко дни е, че Марианката е сложила очила и че са толкова естетски и завършващи я, че вече е една стилна и класна дама, малък формат, на която абсолютно можеш да се довериш. За професионалния и избор - лично за теб. Хубаво е, че на различните работни места изискванията са различни и е хубаво да ги има. Например когато работих в Радиото имах два чифта дънки и само спортни работи разни. Айде в Общината вече-и спешно се наложи да си купя моментално поне едно сако, че да му прилича. Тогава открих магията на саката и че държат раменете и стойката изобщо изправени. И че са една "мобилизираща" дреха, им казвам аз. Щях да разказвам още един пример от темата "обслужване" обаче...забравих. Важното е за днес да ви кажа, че е Международен ден на думата "Благодаря"(International Thank You Day).! Нямаше описание ЗАЩО е днес този ден нийде из Интернет. Но както и да е-днес е хубаво поне няколко пъти да я произнесем на глас тази дума и да помислим за значението и. Съставена от "благо" и "даря" - това е една от най-хубавите думи, красиви и благозвучни в българския език. И аз много я обичам и дори напоследък силно ме умилява. Понеже съм един непорасъл сантимент. Не е нужно някой да ни е обслужил добре, че да я изречем. Може дори на банкомата. В случая благодарни сме на машината, която е измислена, за да ни улесни. На човешкия ум, че я е измислил. На ръцете и собствения си ум-че вътре има пари, които сме си произвели. И така...Самото изричане успокоява и зарежда цялото човешко същество. Хубаво начало на седмицата! Бъдеще благодарни, щастливи и усмихнати! Поздрави от Синоптичната служба на 8я етаж!

Няма коментари:

Публикуване на коментар