15.02.2016 г.

Преглед на строевата подготовка на думите

Добро утро,добро утро! Седмица не съм писала прогнози. Така показва броячът. Точно защото имаше много да прогнозирам, много да кажа... Възпитание по себеовладяване, се нарича. Знаете за събитията около театрите и че още хора ми звънят за съдбата на Операта. Наум чакат подредени доста думи, но не са в правилен ред, още ги строявам. Редиците трябва да са опънати, високите-при високите,ниските-при ниските. Не мога да си позволя развален строй.Скоро ще ги подредя като за маршова песен. Тези дни ще е. Нека общо погледнем на положението в момента, от птичи поглед както се казва. Днес в Уикипедия излезе, че на този ден през 1997 година правителството на Стефан Софиянски е взело решение в България да се въведе валутен борд. Ето какво пише по темата и в статия, възникнала в Гугъл при изписването на "валутен борд". ....Когато една държава не може дълго време да намери нужното количество почтени и разумни управленци, тогава, за да бъде опазено населението от чести финансови катастрофи, международните финансови институции препоръчват “усмирителна финансова риза” – валутен борд.../по-надолу ще поясним, какво общо има Валутния борд и Операта на Стара Загора/ Навсякъде в статиите пише, че въвеждането на валутния борд е ДО влизането ни в Европейския съюз. Обаче то не се ли случи преди доста години? А бордът продължава? Явно е,че държавата още не е намерила или произвела нужното количество почтени и разумни управленци, които да опазват населението от загуби и то финансови и духовни бих добавила. Някакви гърмежни изстрели в медиите отвреме навреме възвестяват, че учениците ни са неграмотни, че не могат да си обясняват фактите - според европейски изследвания и спрямо своите връстници от Европа. Реакция у нас-никаква. Че хората не ходят на културни събития, че разликата между просветени и образовани и не-просветени и не-образовани нараства главоломно. Реакция-никаква. Няма валутен борд в областите,които не може "да пипнеш" като хартиените левчета. Дори напротив. И там се въведоха мерни единици - т.нар.делегиран бюджет- на брой ученик, на левче продаден билет. Дето се казва, финансов механизъм се въведе. Там, където има нужда от друг вид механизъм. И да се прилагат не политически, не финансови, а държавнически мерки. Точно тук, в невидимата част, държавата изобщо я няма. Изпарила се е, нали е невидима частта. Отвреме навреме се появява, за да накаже провинилите се - в смятането на сметало с топчета. /вече никой ученик не знае за тези сметала, при наличието на калкулатори,разбира се/. Разбира се,че всичко е оставено на всеки конкретен директор в ръцете - да се спасява. Да го видим. Да му видим качествата, да му гледаме сеира. Докато отмятаме зърната от броеницата и броим до 108 и ОМ. В държава, в която няма обща воля и държавност, всичко е изоставено на личната воля и амбиции. Само че така става картината-хамстер в колело, което върти с лапичките си. И не произвежда друго, освен че стопаните му наблюдават с интерес усилията на горкото животинче. Виж, ако включат колелото с подходящ механизъм, може да произвежда и електричество. За собствени нужди. На хамстера и неговия аквариум. ...Понеже всичко стана много болезнено за изричане, ви разказах тази притча. За общото и частното. Очаквайте преглед на строевата подготовка на думите, които тренират сега правилно подреждане- Светъл и вдъхновен ден и Поздрави от Синоптичната служба на 8я етаж!

Няма коментари:

Публикуване на коментар