29.08.2014 г.

Петък - мой петък

Добро утро! Синоптичната прогноза се забави леко, защото си говорим с Петя за картините и...Много харесвам Петя Константинва, да знаете. И като човек, и като творец. От нея, дето е родом от Стара Загора разбирам, че момичетата от любимата ми галерия в Созопол - Тита и Ливи, са също от Стара Загора. Ами че тук няма такива хора, казвам на Петя. Отдавна съм разбрала, че градът пропъжда интересните хора, за да си спи спокойно. Те вдигат шум и правят прекалено много цвят, което дразни очите на хората с перде. В Пловдив също много силно се изявява едно момче, което заедно с Веселина Сарийска правят чудни неща. И то от Стара Загора. Няма да продължавам, че Албенка ще ми се кара...Тя пък е от Казанлък, да знаете. А Казанлък за мен е артистичното предградие на Стара Загора. Нещо като Манхатън, нещо като Латинския квартал. Арт-град е Казанлък. Тук сме по строежите, тротоарите, фитнесите, проектите, сградите, бетоня...Няма лошо, няма лошо. Прави се нещо, нищо не отричам. Не отричам направеното, но виждам зад него. Такава съм - Дамата с рентгеновите очи, или Коректорката, или Синоптичката - все съм аз. Не мога да не роптая за написани на сайта на Общината глупости, защото аз съм направила този пресцентър преди много години. Той е мое чедо и аз искам написаното там да е правилно, умно, вярно. Може да не знам чужди езици, но собствения си владея добре. Ако живеех в друга държава, бих научила тамошния език добре, не просто разговорно, а да чета книги и поезия. Така... Отплеснах се, а исках да ви кажа и още няколко неща. Гледайте филма "На един черпак разстояние" непременно - много е хубав, топъл, човеши. Довечера може да подкрепите самодейците на Стара Загора на Лапидариума - една чудна сцена в града. Ще танцуват "Загорци" и ще пеят хор на Читалище "Родина". Има хубави събития в Казанлък в почивните дни. Има и в Созопол - готвя фоторазказа си за Созопол във ФБ. Непременно прочетете "Човек на име Уве". Непременно прочетете книга, преведена от Нева Мичева. Това е неизразимо удоволствие. Дрескодът за днешния ден е свободен - което значи панталони и етно-блузка за мен. Задължителни са многото гривни - докато не сме прибрали ръцете в ръкави за есента. Усмивки и слънце в косите! Поздрави от Синоптичната служба!

Няма коментари:

Публикуване на коментар