17.03.2015 г.

Поетичният ми вторник той

Добро утро! Тази сутрин картината на града в прозореца ми е толкова кристално ясна, чиста, светла, остра от светлината чак, красива. Идва пролетта и това си е то. Чудя се като гледам голите баири до залесените на Аязмото - сигурно с такава любов е създаден този парк, с такава силна любов, че пази целият град от набезите на природата. Селяните си искали пашата, Дядо Методий направил парк. Ей, иска ми се да съм познавала този човек! Де ги сега тез? Всичко наготово, всичко на тепсията и пак нищо накрая. В Града на поетите един поет и то Мария Донева направи литературен клуб за юноши. Миналата седмица бе първата сбирка.Ура, най-после! Хвърлях шапка във въздуха, тайно, разбира се. Аз съм ходила в такъв клуб в детството си, бях голямо момиче всъщност. Участвала съм в конкурси. Мама ми пази стихосбирки с включени мои стихове. За малко да отида участник в знаменитата детска Асамблея "Знаме на мира", но друга спечели конкурса. Не са ми останали филологически познания от ходенето в този кръжок, но любовта към поезията е завинаги и желанието, понякога, да излагам мислите си в рими. Най-после този град има Литературен кръжок, воден от такъв поет и да се явят на сбирката 5 /пет/ деца. Това не можах да го повярвам и да се примиря. Снощи звънях на любима преподавателка по литература, днес ще продължа и в друго училище. Да изпратят деца. Да отидат много деца. Да се съберат две групи. Да се съберат много групи. Най-накрая Поет да води кръжок и да няма деца! Докъде я докарахме в тази Стара Загора...Защо да се възражда Музей Литературна Стара Загора? Кому е нужен, когато в първата сбирка на един нов литературен кръжок отиват 5 /пет/ деца? Когато няма литературно дружество, очевидно, да предложи програма за честване 140 години от рождението на Кирил Христов, а училището с името му само си организира честването. Когато друго, 11то училище, на името на Николай Лилиев, обявява Национален конкурс в чест на 130 години от рождението му. Може би заради тези училища пък може и да трябва да има такъв Литературен музей....Може би. Стана ми литературна прогнозата днес, ама и аз съм си изначално литератор, това си е то. Днес и ще гледам пиеса по текстове на Валери Петров, каква прелест само. На Театрална работилница Сфумато. На Маргарита Младенова.Еха, кой като мен! Ако познавате дете, което пише стихове - моля ви пратете го днес и всеки вторник да се запише в кръжока на Мария Донева в Центъра за работа с деца /срещу Читалище Родина, в близост до Радио Стара Загора!/ Хубав ден и много поздрави от Синоптичната служба!

Няма коментари:

Публикуване на коментар