16.02.2015 г.

Понеделнишко за страстите уикенд-ни

Добро утро! Наричам си почивните дни за изключване и разтоварване от хора, ама не става. То бяха едни дълги градски разходки, едни впечатления, хора, студ зимен и въпреки слънцето. И такива ми ти работи. Интересни почивни дни. Вчера и в Стара Загора имаше опашка пред книжарница Хеликон за срещата с Емил Конрад. Тя не била точно среща, разписване на автографи било. Хванах тълпа от момиченца да тичат след излизащия от книжарницата автор, придружаван от охрана. Защо от охрана, стори ми се абсурдно. Не съм виждала досега писател да ходи с охрана. Да не спира на улицата да си говори с хората. Пък било то и малки кифли от ранния пубертет. Момчето Емил е симпатично, нямам нищо против, дори ще си купя и прочета книгата. Това с охраната ми се стори странно обаче. И честно казано, не ми хареса. Значи че те страх от всенародната любов ли? Че мислиш дребосъците пред теб за опасни? Искат да се снимат с теб, ми искат. И ти си станал известен сред тях с видео-клипове в НЕТа. Както и да е. Все пак опашка за книга си е безпрецедентна новина в днешно време. В Стара Загора не се навъртаха медии около книжарницата с извила се тълпа от тинейджъри навън. Не знам дали ще има интервю с Емил някъде, ще питам Таня. Сетих се тези минути за книгата, която преди години купувахме на детето Жени за Коледа. Тя си поиска "Здрач", хем беше гледала филма. А книгата дебела и скъпичка ще е била. А аз, разбира се, искам пари от Христето. Пита ме той, за какво се разказва в тази, хубава ли е, защо я иска толкова Жени? А на мен ми смешно да му кажа, обаче казвам - Ами за вампири е, ама не питай повече, давай парите, че изобщо няма да я видиш в скоро време да чете. Сега и е интересно. Хубаво е, че детето Жени си чете прилично, понякога книгите на български и липсват в чуждата държава.Бате Радо от лятото насам не се е увличал четивно, но той сега е абитуриентин, други задачи има. Мисля че от цялата истерия с авторът Емил има няколко важни извода - децата четат книги, училището вече им е писнало, та се не трае и знанията за живота са навън, много трябва да се промени начинът на поднасяне на тези знания, би било мечта повечето хора, които ги поднасят пък-да са модерни и свежи като въпросният автор, около който се въртят писанките ми тази сутрин. И така, желая ви един ведър и усмихнат понеделник, летящо да ви почне седмицата и бързо да свърши - спорна и успешна да е! Поздрави от Синоптичната служба!

Няма коментари:

Публикуване на коментар