11.05.2015 г.

Седмицата започва с моя духовен празник!

Добро утро! Една вълнуваща за мен седмица започва, дами и господа. Наистина, ден по ден, всеки ще е прекрасен. Сигурно понякога ще съм много развълнувана, може и да пропусна някоя прогноза, някоя сутрин, но все пак да знаете кое и е необикновеното на седмицата. За мен поне де, както уточних. 1.ПОНЕДЕЛНИК - днес ми е Църковният празник. Днес е Свети Кирил и Методий. Само като го пиша и ми става мило. Спомням си как го празнувахме веднъж, когато откриваха Регионалната библиотека. Звъних на училището "Свети Кирил и Методий". Донесоха голееееемия портрет на Светите Братя в Библиотеката. Искахме деца да го окичат с божури. Няма пари за твоите глупости-каза началството. Няма ли? Само ми кажи така, да видиш какво правя! Звъня на сърцати кметове на села. Влизат на хората в дворовете, носят, имаме вече две кофи с божури. Намирам църква в града, където има икона на Свети Кирил и Методий - това е църквата Света Богородица. Звъня на отец Стефан , тогава беше там. Вика децата от неделното училище, окичват иконата. Празникът в душата ми е пълен! Отдавна беше...Деца кичат иконата на Свети Кирил и Методий с божури - всеки път на 11 май това ми е пред очите. Хора, разбирате ли че е небесен благослов да имаме собствена азбука? Това е решение на небесните същества свише и на Вселената. А ние какво правим с нея масово, с азбуката? Хайде, няма да изпадам в песимизъм. Благодаря ти, Аксиния Михайлова, че те има. Тази сутрин изпратих на приятел твои стихотворения. Велика си с думите! 2. ВТОРНИК - Лирично отклонение. Май ще е единствената ми вечер за ЙОГА. Щастлива съм и при мисълта само. 3. СРЯДА - Ще чета от 18 до 21,30 часа в Книжарница Хеликон. Къде отивате, моля ви се? Избрана съм, това ме изпълва с гордост- 4.ЧЕТВЪРТЪК - Ще се кефя за пореден път на "Севилският бръснар" в Операта. Много е сладурско, много е весело и жизнерадостно, много ме разсмива този Евгений всеки път, а Валерката ме изумява с глас и мощ, титаничен е. Добре че са Яница и Сашо да ги озаптяват с глас, поведение и стабилитет. 5.ПЕТЪК - Три пъти УРА! за пристигането на София Филм Фест в града ни. ОТНОВО. И преди Златната липа и нейното "безплатно" кино. Качество ли е-няма безплатно, нийде в живота го няма. Кефят ме София филм фест - те са Държава от 21 век в държавата ни, останала на ниво късен 19ти век. 5. СЪБОТА - Добре че е сутринта в Операта Голямото матине с Голямата дама Стефка Минева. Вълнувам се. Но ще ми остане време да гладя риза де. Защото е и Денят, в който е "изпращането" на бате Радо. Момчето ми е абитуриент. Роден пухче тръткаво, бате Радо от 7 клас насам се точи на височина, ръст и ум. И хубост. А аз се смалявам и смалявам край него от радост и гордост и обич и вече само вдигайки се на пръсти, мога да го прегърна и целуна по бузата. Изрично и само, ако ми разреши. И боде вече, ако е небръснат. И по-често не ми разрешава. Скоро ще разхожда костюм из Градската градина като един от стотиците развълнувани абитуриентчета. 6.НЕДЕЛЯ - Може и да си почивам и да опиша седмицата. Почивайки си, да я опиша. ВСИЧКО ТОВА - ако е рекъл Господ, и да сме живи и здрави. ....Сега да дадем старт на седмицата, в която да знаете, на всички ни ще върви - с този дъжд, дето се лее вън. Да не забравя да си купя стрък цвете за вазичката днес, че е без цвете от баят време и тъгува. Желая ви светъл понеделник и приказна седмица!

Няма коментари:

Публикуване на коментар