21.05.2015 г.

Сутрин на припомнянето на любимите аромати

Добро утро!!! Четвъртък е и още само един ден остава до завършването на тази супер наситена луда седмица. Дано се успокои темпото след 24 май. Да почне да тече лятно и безгрижно. Да има повече импровизации и волен дух! Повече разходки на открито и по-малко срещи на закрито. Откритите пространства, хоризонта, небето, ходенето бос - по трева, по плажа...това е едно от незабравимите усещания на лятото. Миризмата на сеното - също. Уханието на морето рано сутрин, на мъх и най-различни билки-в гората. Едно от усещанията, че си жив, че си част от самия живот... Не си спомням колко много отдавна, сигурно съм си била поотраснала, но почнах да харесвам някои определени аромати. Може да ви е смешно, но един от първите,които помня е на чисто нови обувки, т.е на кожа. Като ми купуваха обувки, те си седяха в кутията първата вечер и задължително ги слагах близо до главата, преди да заспя - да им се радвам и да ми ухаят на ново и хубаво. Тази миризма - на естествената кожа на обувки, чанти, колани, гривни разни - ми харесва и до днес. Другата е на хартията - книгите, бележниците - винаги съм ги харесвала, винаги са ми ухаели разкошно. Не че съм опитвала с четец, но електронните книги не ме привличат, не мога да си задържа погледа дълго върху устройството. А книгата си е друго нещо - четеш, отбелязваш с разделител, подчертавам си ако искам с моливче, пак се връщам, препрочитам, отивам в края, ако съм много нетърпелива... Приспива ме понякога, слагам си я близо до главата, пак, и тя си е нощното ми другарче. Харесвам много и миризмата на печени чушки - тя ми е малко тъжна обаче, защото е най-характерният аромат за края на лятото. Когато хората пекат чушки върху тенекия и правят лютеници. Може и в чушкопек де, в градски условия вече почти не се виждат тенекиени съоръжения върху запален огън - между блоковете на града. И все да си купувам чушкопек, а се мотая. Почнаха разни фирми да предлагат вече печени и белени чушки на килограм, та ми спестяват действията с ръце. Много аромати харесвам още, но тези трите са ми основните. От съпътстващите харесвам - на босилек, на индрише, на чубрица, на мащерка особено много, на горски ягоди, на ванилия, на зелена и росна трева, на бебешко вратленце, на децата, когато спят....много са. Харесвам мъжете и жените да ухаят на хубав парфюм, който се свързва с излъчването им. Аз моя най-любим още не съм го намерила, сигурно защото и като човек съм все в движение и промени. Тази сутрин ви пожелавам уханен и усмихнат четвъртък и може пък да получите вдъхновение да си купите ...книга или парфюм. Ако е второто - задължително да е хубав и да не е евтин. Айде сега - за кефа скъпо няма. Ако не можете сега- и един хубав гел-душ върши работа. Поздрави от Синоптичната служба да 8я етаж!/на снимката по-долу-един хубав парфУм, дето харесвам/

Няма коментари:

Публикуване на коментар