29.12.2015 г.

Днешният Международен ден на биологичното разнообразие

Добро утро и честит Международен ден на биологичното разнообразие! Много ми хареса този празник, ще го отбелязвам винаги, не съм го знаела. Не всичко знаем в Синоптичната служба, но се учим всеки ден. Този "Международен ден се отбелязва по решение на 49-ата сесия на Общото събрание на ООН от 1995 г. в деня на влизане в сила през 1993 г. на Международната конвенция за биологичното разнообразие, подписана на 14 юни 1992 г. в Рио де Жанейро, Бразилия." Така каза Уикипедия. Останалото си го продължавам аз. Например търся Що е биологично разнообразие и го намирам в това описание. Винаги съм била твърд застъпник на биологичното разнообразие в живота и природата и правото му на съществуване и заемане на своята си ниша. Особено в частта "различни хора". Застъпник съм им. Твърд фен. На тези, които не са съвсем в правата линия, на извънредните, на бедните, онеправданите, шарените, артистите, талантливите, не по кройка-по индивидуални размери, нехармоничните, нестандартните.../особено нестандартните/. Нямам никак много приятели от нормалния, богатия, заможния, властовия, политическия, икономически тежкия вид. Казвам по моя разработка, че има хора основни като сол и захар. Но има и такива като червен и черен пипер, безбройните подправки, всичко що дава цвят и аромат на живота. Този втория вид много го ценя. Много. Не давам днешното време и политика да ми се сравняват с бай Тошо и тоталитаризма. Не. Там той си отглеждаше такива хора, заобикаляше се с тях. Имаха си Априлски пленум. Бяха едни и същи, но бяха художници и поети, писатели и кинаджии. Вождът на народа имаше по волята на Вселената и от този род дете-дъщеря. Странна, извънземна. Представяте ли си да имате такова извънредно дете вкъщи? Вие-двама обикновени хорица със силен селски произход. Да ви се падне странно дете. Да обича изкуството, езотерики, Индия, йога...Но и да има силата, волята и въображението да направи за много хора събития и места като Асамблея "Знаме на мира" и монумента с камбаните, Националния дворец на културата и още и още...Да имаш странно и талантливо дете вкъщи означава че си благословен от Вселената! Да има талант да променя света за добро, за красиво, за умно, за духовно. Талант да променя света... Миналото си е мое и ще се отнасям към него както си искам. Бях дете, когато съм пяла с хора в новооткрития НДК. Никога няма да забравя вълнението си. О, не. Това, да трептиш, да се носиш по въздуха, светлините, статуята на входа, усещането че наистина си в дворец. Никой не може да нарече детските ми спомени комунистически. Ай, моля ви се. Сега пък зрелостта ми е толкова красиво капиталистическа, че няма и що. Видях страни и свят,но се връщам в бездуховна страна. И това боли. Непрекъснато грабена. Мен лично магистрали и велоалеи не ми стигат. Аз обичам биологичното разнообразие и съм твърд негов фен. Неслучайно първите истински протести на хората бяха за запазването на Иракли. То не че нещо се случи де. Арогантността и пълната отдалеченост на политиката от хората е абсолютно зациментирана в днешно време. Цимент, бетон, арматура, твърдо.Хард.Супер-дупер. Айде, нова Година иде и с нея нов късмет! Казват, че май някой ще става дядо...дано го отвлече от света това ново щастие. Бъдете усмихнати днес, това ми беше целта и отбележете по свой си начин Международния ден на биологичното разнообразие. Много хубав ден е! Поздрави от Синоптичната служба на 8я етаж!

Няма коментари:

Публикуване на коментар