10.10.2014 г.

Този златен и благодатен петък

Добро утро, скъпи приятели! Душата ми е разнежена, петък е. Обещава да завърши литературно, каква наслада. В Къща-музей "Гео Милев" ще бъде представен роман на Христо Карастоянов. Роман за Гео Милев. Ентусиазирам се, ще ида. Гео ми е в списъка на извънземните. Той е явление. За него няма мерки, той е извън времето, пространството, България. Той е на целия свят. Титаничен ум. Господ си прибира белязаните от него бързо, като вижда че на Земята не ги искат. Не ги искат, защото объркват крачката на колектива. Един предизборен клип ме настръхваше през цялото време, защото беше гледка на хилядни, маса, народ с фанатичния вид на фашисти, възпламенени от водача си с мустачките. Лирическо отстъпление беше това. От вчера имаме наченат ожесточен разговор с Мимози на тема Управляващи и културата /хората на културата/. Мимози смята, че един добър управляващ не е задължително да харесва и ходи на културни прояви. И че това не намалява качествата му на управник. Аз войнствено защитавам тезата, че щом се е цанил за управник - ще ходи на културни мероприятия, защото дава пример на другите. Защото след него ходят медии и ще го покажат. Ще видят и в Долно Нанагорнище бабите, че се е натъкмил и влиза в Народния театър. Че потупва артистите по рамото. Че се снима с тях. Че отива в гримьорните им след представлението да ги поздрави. Обикновено величията ги настаняват в ложи, където незабелязано могат и да подремнат, докато изкуството премине своя път на сцената. Но после пък ако идат в гримьорните, камерите ще ги нащракат за жълтите вестници. Някой може и да рече - брех, че човек избрахме, културен човек, ходи на Опера. Оф, театър бях сложила за пример, обърках се с тази опера. Макар че посланията на цялата кампания не бяха насочени към хората, които си падат по културата. Понеже политиците знаят, че те са не само малцинство, ами и намаляват прогресивно. А и на тях не може да се разчита - културкаджии, кажат днес едно, утре друго...Странни птици. Цяла седмица ги няма край мен и ми липсват...Операта ви казах е на турне във Франция. И сигурно затова едно мислих да пиша в началото, пак за тях продължих. Обичам да колекционирам странни птици, чешити, дръпнати, ужасно талантливи и такива едни. Открай време. И все съм на страната на слабите. Ако бях на силните, щях да съм...айде да не се размечтаваме. Чакат ме книги и днес, ако ни дадат чутовния служебен аванс, ще си купя новата книга от Индийската поредица. Желая ви светъл и слънчев в душата ден. Въпреки че е мрачно вън, не пречи да се усмихваме. И ярко червеното червило също не пречи, дори е много готино. И червен маникюр, класика! Спокойни почивни дни ! Поздрави от Синоптичната служба!

Няма коментари:

Публикуване на коментар