17.10.2014 г.

Прогноза за живот като на кино

Добро утро! Днес Синоптичната прогноза ще е посветена на филма, който най-накрая успях да гледам вчера и понеже направо ми е водовъртежно от мисли и емоции, ще си пиша цифрички пред всяка мисъл и отделен абзац, че да изглежда подредено. Филмът се казва "Не казвай сбогом". Най-после от този сорт филм по кината ни,ура! 1. Като искам да гледам един филм, искам да го гледам и това е - никакви коментари не могат дори да ме разколебаят. Вече съм на години, в които вътрешната увереност се обостря, че чак пречи понякога 2. Филмът ми хареса още с първите кадри, това е обещаващо винаги и обикновено така продължава и до края. И в този случай. 3. Млади артисти и нито един от моето поколение идоли и пак играят като за световно, като за Оскар, абсолютно браво! Бен Афлек освен че има трапчинка като моята на брадичката, ми е симпатичен отдавна по причина на интелектуалската си отвеяност в израза. Но тук е направо изящен артист. Има едно обръщане в колата, съвсем леко и един поглед на психопат за стотни от секундата - мале звяр ви казвам. Ще бъде номиниран за Оскар, убедена съм. Може би и ще го получи. Момичето е абсолютно откритие за мен - абсолютно изящна. Четох после рецензии за филма и разбрах, че е британка. Разбирам изяществото и вече. Както и дълбочината. Момичето е абсолютен шедьовър във филма - много дълбока, много истинска, кристално луда, съвършено творение на майка си и баща си и тяхната представа за собственото им дете. Горкото богато момиче, след филми като този още повече заобичвам къщата с гредоред, в която съм отрасла. Стаята ми, която е била предназначена /и двете стаи на долния етаж/ за мазе. Обичам още повече детството си, в което никой нямаше претенции за мен каква раста, освен дребни едни такива - баща ми искаше да съм с дълга коса, майка - малко повече. Мисля че и двамата са доволни в общи линии от това, което се оказа, че съм. Но да не се отклонявам....Момичето от филма мисля че ще грабне ОСКАР. Много е добра. 4. Сюжетът...направо би отказал кандидатите за брак, тези, които мислят за сватба...И по-добре. Хиляди напразно похарчени пари за една церемония от един ден ще бъдат спестени. Защото денят е един, а после и дълго настава другото, понякога неочаквано, многото изпитания, бързото отказване за някои, дългото оставане за други...Винаги съм казвала, че бракът е къща зад висока и плътна ограда. Не знаеш какво става вътре, никога не знаеш. Можеш само да научиш от този, който излезе отвън и ти разкаже, но това е НЕГОВАТА история. Историята на другия ще е коренно различна. Вътре, зад оградата, в къщата, може да има призраци и привидения, може и да няма Но винаги има невидим фон, който се улавя само със специфичните машини, каквито във филма уловиха тайната картина на пода на кухнята. Винаги има невидимо. 5. Филмът е с много умни диалози, ама много умни. В смисъл прекрасна фраза, добре подредени думи, игра на думи, литературен израз...Направо кеф за изтерзаната ми от просташки изрази наоколо душа. Пълен кеф ви казвам. От "Спасяването на Мистър Банкс" не бях слушала на кино реплики на умници. Специално заострям вниманието на един чуден образ, може би ще го номинират за второстепенна роля - АДВОКАТЪТ. Появява се към края, но е ужасно автентичен. Изключителен герой, заради него ще прочета книгата. Едно време поглъщах книгите на Гришам с адвокатските саги. Този разбира от медии, от публичен образ, от какво и как да говорим, пред кого...Плюс хубавец. Еми какво да искаш повече! Уважавам и много харесвам адвокатите.Е, не всички де. 6. Забелязах, че втората седмица сложиха този филм само на една-две прожекции. Явно не върви откъм зрители. Не щат да гледат психодрами. Не щат да мислят. Не щат да четат умни фрази. Ами ако щат. Слава Богу, че Изкуството се създава доста често,за да възпроизвежда себе си. За себе си. За да изрази себе си. Щото на режисьора и една шепа актьори им харесва сценария, примерно.Колко хубаво, колко хубаво! 7. Не мога да не завърша с послепис за хубавата компания, с която бях, после ударихме дълъг разговор със Светла, ний сме с нея със завиден семеен стаж. Завиден означава дълъг. Не означава - за завиждане. КРАЙ...Отворен на прогнозата за снощния филм. Днес вечерта ви очаквам на Симфоничен концерт в Операта. Просто си починете от седмицата с Музика. Оставете се. Наистина е хубаво.В събота и неделя ще се опияняваме от вино и в Операта пак ще имаме концерт - шумлив и пенлив като шампанско. И отидете на гледате филма. Ако искате. Поздрави от Синоптичната служба на 8я етаж!

Няма коментари:

Публикуване на коментар