3.10.2014 г.

Петък - денят с много теми

Добро утро! Чудех се дали да пиша в днешния ден на траур...Нова трагедия в огромен за страната ни размер ни нападна. Не бих могла да кажа неочаквано, защото не е така. Като знам, колко пъти идва пожарникар да гледа, дава съвети и дава разрешително как да поставим столове във фоайето на Общината...А да работиш до бурета с барут и не само до тях, а с тях- това си е взривоопасна работа и трябва голямо внимание. Прецизност до милиметри и спазване на всички препоръки. Които не са били спазвани. Човешката немарливост и прескачането на закона пак взеха жертви. Това вече е човешка направа, не е природна стихия, нито знак от съдбата. Това си е от нас. Вероятно затова не открих данни да започна частен бизнес, защото у нас за мен той е странна територия. Много работа, изцедени заплати, вечно недоверие към служителите от страна на шефовете, неосигуряване или на минимална работна заплата, изисквания и непрекъснато следене и подозрения, че не се работи и се шикалкави и тем подобни. На малко места знам, че има и хубава атмосфера, вяра в служителите, поощрения, израстване в йерархията...Психологията на БГ частника е интересна за изследване - доколкото психолозите имат време и възможности от постоянни занимания с "пострадали" от БГ частника. А самият той не се сеща, че има нужда от психологична помощ с постоянната си мания, че го лъжат, крадат и шикалкавят неговите подчинени. Опитвам се да направя нещо като гротеска тази сутрин, защото не е подходящо за фейлетони. За първи път снощи гледах няколко предизборни клипа на политически партии по телевизията, толкова съм се откъснала и не ме интересуват. За мен те осъществяват в момента някакъв свой живот в тази кампания, който не ми е интересен, не е моят живот и ми е далечен като послания. НО - дойдат ли на власт ще се месят, разбира се в моя живот, няма как да е иначе. Ще дойде нов министър на културата, ще почне да сменя директори на културни институти, ще измисли ново финансиране чрез брой реално влезли в оперите и театрите. Ще постави за тази цел скенери на входовете на всички културни институти. Ще спечели обществената поръчка за тези скенери фирма, която ще му даде на министъра процент да живее дълги години от лихвата. После ще направи Музей на цървула в София, защото е оригинално и ще вземе процент от фирмата, която го строи. После от тази, която доставя хартия и маТриали за ведомствата културни. И така нататък и после и подир - и цели 4 години. На Оперите и театрите ще се раздадат специални билети, на които се вземат реални отпечатъци от пръсти на хора, които реално са гледали дадена постановка. И така, за да се отчете реалният брой посетители. И да се направи класация според броя посетени представления, не според качеството им, защото специалистите от Министерството готвят програми и директиви, те не посещават театри и опери да се запознаят с качеството на даден продукт. Синът ми снощи ме попита, дали парите, които се влагат за една постановка в Операта, може да ги върнем с билети. И беше направо сразен, че в културата се дава, а тя дава друго, не пари. Това е непонятно и разтърсващо младата му, материалистична природа. Така разсъждават и много други хора. И в образованието се дава, пък то не връща точно пари. Така е то, невидимото, което връщат - не се остойностява, а така тежи, толкова е важно. Не знам какво да ви посъветвам, избори идат. Аз лично съм пристрастна и АНТИ, защото повече емоция имам по темата, по-малко разсъдък. Имам лични мотиви, които ми пречат да мисля трезво. Но понеже съм личност, та и отношението ми е лично. Оттам насетне нямам ориентация ЗА, което не е добре, никак не е добре. Вероятно доста хора са така. Ще ми липсва шествието на 5 октомври, много ще ми липсва, ама много. Прекрасно е, откакто с кметът Желев го направихме и с целия град, разбира се. Тогава в града имаше дух и радост и ликуване и гордост, че си точно от Стара Загора. Сега има радост на запалянковци - стадионен тип. Няма ликуване. Нормално, поколенията се смениха. Желая ви спорен ден и спокойни почивни дни. За вас в събота вечер ще играем в Операта "Веселата вдовица" - това какъв разкош на музика е, няма да ви разправям. Разкошна, весела, смешна, бълбукаща музика. Поздрави от Синоптичната служба!

Няма коментари:

Публикуване на коментар