13.11.2014 г.

Позитивен, положителен, позитивно-положителен ден!

Добро утро! И днес прогноза ще има, въпреки и пряко критиките. Тя ще е добра, кротка и блага. Позитивна като агънце на зелена ливада. Като кравичка на склона на Алпите. Като калинка върху маргаритка. И такива ми ти едни пасторали. В чест на днешния празник на Свети Йоан Златоуст устата ми ще бъдат златни, няма да изрекат нищо лошо. Макар че светецът като обикновен човек е бил силен проповедник и с изричаните истини е хвърлял в смут велможи и обикновени хора. Този светец винаги съм го харесвала тайно и все да го проуча по-подробно, но време не остава. Отец Йордан Карагеоргиев може да ми разкаже за него, той е такъв разказвач и такъв невероятен човек. Стара Загора дали знае, че има Отец Йордан като национално богатство? Ако знае, знае. По следващата точка от дневния ред днес в позитивната прогноза наблягаме на темите от деня. Световната умница Уикипедия каза, че днес Луис Карол е написал в дневника си "Почвам книгата с историите на Алиса". Това ми хареса като събитие от световния дневен ред, хареса ми много. На сладурката Алиса сега дали ще и бъде интересно да броди из нашия свят? Из корените на дърветата дали все още се намират други светове, зайци и близнаци, дворцови свити? Дървото на живота е все такова - каквото горе, такова и долу. И сега има герои, които Алиса би искала да срещне, убедена съм. И детските романи са също разкошни, но те пренасят директно в друг свят. Не е като при Алиса - да те накарат да се замислиш за истинския свят и да намериш в него героите от книгата. Винаги съм уважавала политическата сатира и тъничкото водене да правиш децата бунтари, не фантазьори. Бунтарят иска да промени света, фантазьорът - да си измисли свят. В днешната позитивна прогноза отбелязваме 13 ноември и като Международен ден на слепите. Записано е и, че за Католическата църква днес е Световен ден на почит към българските католически свещеници, обявени от папа Йоан Павел II за блажени — епископ Евгений Босилков, Камен Вичев, Павел Джижов и Йосафат Шишков. Значи е голям празник за Католическата църква и за България, разбира се. Ако свием в прогнозата националните размери до старозагорски - днес е поредния хубав ден за Стара Загора. О,да. Още един ден да се радвате на дърветата билоба в парка, да погледате как монтират дървените къщички за Коледа и да си представите греяното вино, захарните близалки, курабийките, всякаквите чудеса, които ще примамват. И лампичките слагат, а тук сме силни на лампички и на заря. Зарята особено много очарова народонаселението. За 5 минути заря - 5000 лв, 10 минути -10 000 лв. Такива са разценките на професионалистите. Останалото е чиста радост. Днес ми е толкова позитивно, че няма как да не ви поканя на концерт във фоайето на Операта и на кръчма после и то хубава. Естествено, ще платя билетите и сметката, но някой друг път. Като ми изплатят наведнъж всичките часове извънредна работа след 17 часа и...докогато има работа. И това ще стане, ще ударя едно черпене и ще замина да живея на Карибите, плажа, третият хамак вдясно. Нека да бъде чудесен този ви четвъртък и много лек и спорен! Поздрави от Синоптичната служба и всичко най-положително и позитивно ви желая от сърце!

Няма коментари:

Публикуване на коментар