12.01.2015 г.

Силно начало на Културната 2015 година

Добро утро, скъпи читатели и потребители на услугата Синоптични прогнози! В тази седмица са първите представления за годината на Операта ни, да им пожелаем успех. Утре на сцената ще видите Мистър Трапчинки - Жоро Динев, той ми е едно завихрено пеещо чудо и Деси - за първи път като Адина. Освено това имаме /погледнах го аз тайно в коридора/ един хубавец Делян Славов като Доктор Дулкамара. Направо холивуд хубавец. Вземете наминете към Операта. Барчето отваря и затваря когато му хрумне, защото наемателите мислят че се печели от оперна публика. Сега е затворено, но ще има кетъринг-че и вино. Не бива да се забравя, че в Операта се пие вино в антракта. Хората спестяват цяла година, за да посетят едно представление годишно - на Запад. Ми така де! И Еликсир-а и Царицата на чардаша в петък, са хубави постановки. Правили са ги хора с чувство за хумор. Такива хора харесвам, постановките им-също. Не само защото и в самите либрета има хумор, не...Просто хората с чувство за хумор правят и страхотни драматични постановки. Всичко им се отдава. Защото хуморът е интелект и признак за вътрешна класа на човека. Сега ще видим през февруари новата версия за възрастни на Севилския бръснар, правена от Славчето Николов. На представлението му за деца съм се кискала най-гръмко аз. И Евгений и Ивайлето са много смешни също. А Марк да не ви говоря, как говори на български на децата и колко е сладък, обявявайки австралийския произход на своя герой. А Австралия била до Лапландия, това пък е нова география, която се чертае разбира се, само в Операта. Отдавна замислям да ви напиша нещо за артистите-по принцип, като цяло, и поединично, но то не е лека работа, да ви кажа. Първо на първо много си ги обичам, второ на второ трябва да си меря всяка дума /защото са обидчиви/, трето на трето - отговорно ми е. Третото следва от първото. Много ги обичам и винаги съм ги обичала. Ако бях кмет на този град, наречен Стара Загора, щях да направя календара за 2015 година на Общината с техните образи - на артистите, на Театъра който също има годишнина, на Операта, която е най-старата след София, на Кукления, които тази година пак ще имат Фестивал Пиеро, на Библиотеките Родина и Захарий Княжески, на Читалището Климент Охридски, на Галерията и Зала Байер, на Музея и подмузейните му обекти, на Къща-музей Гео Милев, на несъществуващия като сграда, но като дух Музей Литературна Стара Загора, на Летния театър, на Античния форум, на Ансамбъл Загоре, на Духовия оркестър, на Военния Биг-бенд..../за тази 2015 г. година Календарът на Общината е със снимки на Спортната слава на града, вчера го видях-огромен по размери, лъскав и луксозен/ Още миналата седмица в четвъртък с филма Игра на кодове АЗ лично открих своята културна 2015 година. Във вторник открих спортната си 2015 година с посещение на любимата ми йога. В петък бях на Страх в Кукления театър - и годината ми започна на високо ниво. Тази седмица се надявам да продължи в същия дух. Което и желая на вас, от сърце! Бъдете здрави и успешен ден! Поздрави от Синоптичната служба!

Няма коментари:

Публикуване на коментар