6.01.2015 г.

Да пазиш името му като очите си

Добро утро и честит Йордановден!Някой ден ми се иска на този ден да съм в Калофер и да гледам мъжкото хоро във водата. Довечера ще видя по новините, какви ги е измислил пак кърджалийският поп Гарена за днешния празник, той е много медийно ориентиран и винаги прави разни джумбиши /един вид сензации/, които медиите обичат да отразяват. Като хвърляне на кръста от язовирната стена, или процесия с истински камили, или хвърляне на кръста, висящ на въже от моста на Арда...Това се казва да си измислиш събитие! Аз ги харесвам също тези работи, не е само до местния ми патриотизъм. Ботев едва ли би бил доволен, че училището в Стара Загора, което носи името му, е със затихващи функции. Че можеше да стане училище по изкуствата, но беше извадено от сградата си, натикано другаде и постепенно обезлюдявано поради некадърност на директорите му. От друга страна Ботев би се гордял с училището в Кърджали, което е езикова гимназия, има състав Гвардейци, единствен в страната, има и сума ти интересни кръжоци, занимания за децата и успехи. /Ръцете ми сами ги пишат тези работи, още не съм настроена много писателски за тази година, почивката ми беше дълга./. Тук ще се съберат хора пред паметника на Ботев, ще ударят по няколко думи, може би замръзващи дечица от някое училище ще кажат по някое стихче под зоркия поглед на учителката си. И после всички дружно слизат от паметника на Аязмото на Езерото за Богоявленския водосвет. Начало на годината е, все още всички са притихнали, а и Той е все още само роден...А гледа с тези огромни огнени очи. Трябва много да се внимава, когато кръщаваш особено училище на името му, да го пазиш като очите си и да го развиваш, както Той би искал. Защото едно училище е като жив човек. Ако знаете само входовете на училищата, които видях в Кърджали, как бяха украсени само за Коледа и Нова година - приказна работа ви казвам! Аз видях украсата на "Отец Паисий" и "Димитър Благоев", а Зинка каза че на "Славейков" била вълшебна и целият град се снимал пред нея. ....Интересно ми беше да видя, че днес е роден и Джубран Халил Джубран, а още Карл Сандбърг, все поети и философи. Листът с имената на родените днес известни хора в Уикипедия е дълъг. Да, зимата е за раждане на деца по стара традиция. Да се отръскат и да поотхвърчат на топло до огнището, че да ги носят по-големички вече по нивите лятос... Честито на именниците днес и да им е свято името и да вдигнат голям купон довечера! Спокоен, усмихнат и ведър ден и да ви върви по вода! Поздрави от Синоптичната служба!

Няма коментари:

Публикуване на коментар