14.01.2015 г.

Сряда на бунтарите-цветя

Добро утро, хубав ден! Този път си станах съвсем навреме, дори помня съня си, морето и особения му цвят от една тераса на някакъв град като Созопол примерно, че терасата беше пълна с вода и тя и трябваше да се върна, а се заприказвах с някакво красиво момиче-българка, живееща с чужбина... Не помня сънищата си сутринта обикновено. Мисля че е от особено красивите напоследък звезди, които си гледам в малките часове, понеже ставам по веднъж нощем. Те блещукат точно както светлина минава по диамант. На небето тази зима има блещукащи диамантчета. Такива ми се струват в 2-3 часа посред нощите, когато ги гледам. И правят съня ми богат... Попитах Уикито /Уикипедия/ с какво е интересен днешния ден, а тя рече няколко неща, от които много ми стана интересно че през 1967 г. — Речта на уволнения от Харвард професор Тимоти Лири, изнесена по време на The World's First Human Be-in в Сан Франциско дава начало на световното движение Хипи. Тези Хипи-тата ги харесвам. Защото харесвам бунтари. Не всичко в тях ми допада де, категорично без наркотиците. Към тази част от съвременния живот не проявявам никакъв интерес. Изобщо нямам нужда да се пренеса в някакъв друг свят, защото този, в който съм ми харесва и с грозотата си. Така...Обаче хипитата ми харесват, те са волни, свободни, недоволни, ярки, шарени, цветни, пеещи, обичащи, мобилни, местещи се непрекъснато, гневни, будни, протестиращи, артисти, творци и тн. В Уикито ги описват като съвременните бохеми. Не бях се сещала за твърдението, то си е така. Но много се зачетох за живота на този проф.Тимоти Лири и знам защо Холивуд няма да направи филм за него. Този лицемерен Холивуд. Не можа да преглътне, че "Игра на кодове" е британска продукция, ей. Такава игра на Бенедикт Къмбърбанч скоро Холивуд не е виждал. Така няма да направи и филм за професора Лири, защото Холивуд има нравствена скала и отскоро се осмелява да прави филми за хомосексуализма, та камо ли пък да направи за изследовател на наркотици. Както и да е, да награждават когото си искат. Странно ми е, защо не идват тук наградените филми, много ли е скъпо? За пореден път ще чуем заглавия, които няма да видим. И от последния фестивал във Венеция така - набелязах си филми, дебна ги, ама цънк-никакви ги няма. Сещам се тук какъв хипи-филм беше "Коса"! Ей, какво вълнение се вълнувах - и музика и послание и всичко си имаше. Шантав, каквито обичам. Лудичък и нестандартен и много човешки."Правете любов, не война". Сигурно заради днешния ден младежите от Различния поглед са сложили първия си обществен дебат Младите в Стара Загора в библиотеката. Ей, много ми е интересно. Искам да ги видя и чуя младите, що щат в Стара Загора и как оцеляват в един провинциален, дълбоко консервативен град. Сигурно оцеляват със спорт, който е мотото на последните години тук. "Здрав дух в здраво тяло". Утре ще прасна специално една спортна старозагорска прогноза - за култа към спортната слава и обожествяването и в наше село. Както се казва - ОЧАКВАЙТЕ! Иначе моите хора си победиха там, където трябва - и Учителят Теодосий и любимите ми куклари. Брех, че вълнуващ ден беше вчера! И днес няма да липсват емоции, но засега си мълча. Спокойна сряда и поздрави от Синоптичната служба на 8-я етаж!

Няма коментари:

Публикуване на коментар