30.01.2014 г.

Четвъртък - първият братовчед на петъка

Добро утро, скъпи приятели! Вчера ме поздравиха "Здравейте, Минка Празникова!" двама колеги от Операта, които много харесвам. Все ми се иска да някой ден да ви напиша за интересния свят, в който попаднах преди една година /този в Операта/, но може би по-нататък. Да пишеш за артисти, значи да си теглиш всяка дума на електронна везна по няколко пъти, а сутрин моят творчески процес тук е бърз. Заслужава си да ви разкажа някой ден и ще го направя. Това е второто ми обещание, което поемам. Първото беше да пиша за Стара Загора такава, каквато е в моите очи и сърце вече 20 години /нали съм пришълка/. Но и тук всяка дума трябва да се мери на електронната везна. Понеже силно критичният ми дух напира по тази тема. И след вчерашния конкурс за директор на Музея е отново силно раздразнен.
Но мълчи, сърце! В мълчанието, музиката, книгите, киното, йогата и разни други дребни нещица е моето лично спасение. А то голямо и колективно няма. И не може и да има в таз страна. Ни партии, ни синдикати, ни конкурси, ни нищо...
Днес отвън пристига голям хлад. Картината през прозореца е ясна и бяла и красива. Мирише на здраве, на здрав студ. Това е едно от хубавите неща на зимата-този аромат. На снежен бор-също. И един красив звук - как скърца снегът под стъпките...Различен сняг - различен звук прави. Пухкавият-един, а леко заледеният-друг.
Ей, тази зима, дойде и това е! Четвъртък е първият братовчед на петъка, близки роднини са. Близо е краят на работната седмица. Може днес да бъде осмислен от обедна среща с приятели, картофена крем супа с крутони и разни такива едни работи. Носи се най-топлата дреха. Ако сте забелязали вече не говоря за цветове. Зиморничава съм много, това е първото ми прераждане в страна, в която има зима и не мога да и свикна откъм елегантност. Сега въртя една жилетка и един дълъг блузон, които са дебели и пухкави и това е цялата ми представа за зимен шик. В зимата студът парализира вкусът ми към контене и засилва апетита ми /който и без това винаги си е в добро състояние, както ми и личи/.
Та така - лек и спорен четвъртък, вкусна гозбичка наобяд и се обличайте и обувайте топло, гизденето ще го оставим за по-подир!

Няма коментари:

Публикуване на коментар