16.07.2014 г.

За сърцатите,извънземните, за журналистите и прочее...

Добро утро! Започва последният ми работен ден, който ще се състои в стягане на багажа за напускане на офиса за около месец време. На 25 август пак с песен на уста ще подхванем старата песен на нов глас. Снощи Операта завърши сезона приятно, с концерт на Античния форум. Доста хора си бяха купили билети и дойдоха, което ме радва, винаги много ме радва. Не от суета, тези, които видях, са от постоянните зрители. Струва ми се, че бяха дошли от сърдечност и добро чувство. Така го усетих. Освен това времето беше милостиво, беше с нас и всичко се получи добре. Доколкото може да е добре на малката сценичка с дървенки стъпълца, по които се качваха и слизаха дами с дълги, красиви рокли. Болно ми е, няма да спре да ми е болно за този проект с цветомузика за милиони. За седалките, които липсват. За духа, който липсва. За ръководителите, които липсват. А хората чакат ли чакат все някой да ги поведе...Да ги вдъхнови. Да ги вдъхнови няма кой. В тази държавица не сме по вдъхновението. Няма оратори, защото то да говориш хубаво идва от сърцето. А там дефицит колкото искаш. Станахме нация от делнични хора, на фона на които тук-таме тези със сърца изпъкват остро и триизмерно. Ако трябва да посоча с имена бих изброила от музикантите Найден Тодоров, от властта - Димитър Николов /кметът на Бургас/ и....ами трудно ми е да продължа нататък и това си е. Може би сега като част от летните си забавления ще си направя списък на сърцатите хора, които ги има още в тази държавица, а че и се появяват в медиите, което пък е направо сензационно. В медиите обикновено се появяват хора и истории като от филми на ужасите. Защото това "продавало" - да пишеш, как се лее кръв "продавало" вестника и изданието. Майко мила за бъдещите журналисти, особено за тези деца, които журналистиката е "МЕЧТА". Като почнат да я работят, тази мечта ще им се озъби грозно. Освен това съм абсолютно убедена, че образованието по журналистика трябва да е магистратура. Винаги ще липсва задълбоченост на който и да е, завършил само това. По себе си съдя, разбира се. Имаш професионално отношение, но няма задълбоченост. А то само с едно отношение си навличаш...тъга. Защото наоколо всичко е - лошо управление и крещяща липса на професионализъм. Така...не бива в последния работен ден преди отпуската да довявам тъжни мисли. Ето, припомних си заниманията за лятото - имам обещани да правя дотук два списъка - на извънземните и на сърцатите хора. Понякога едните са и другите, но в първия списък ще сложа и любимите си световни филмови, музикални и прочее герои. За тях не знам дали са и сърцати. Вероятно са. Твърде често, когато си много добър в професията, си и сърдечен и светъл човек. Но понякога си и г.../ с лятото и волността му на воля пускам и уличния език, който винаги ми действа разтоварващо/. Вчера цели два пъти и то пред Синеочка, но не можах да я стресна. Оказа се, че и в Англия и се е случвало да удари една псувня. Но не често де и много възпитано, както само Синеочка може. Днес ви желая светъл ден и хубаво настроение! Ленените панталони ви чакат да скочите в тях и да ги развеете из града. Цвят на блузката - нещо като лилав е при мен. Поздрави от Синоптичната служба!

Няма коментари:

Публикуване на коментар