21.06.2013 г.

Честито астрономическо лято!!!!

Добро утро! След минути идва астрономичното лято - в 8,04 ч /благодаря на Чавдар, че ме подсети тази сутрин, умното си е умно!/. А отнесеното /аз/ си е отнесено...За малко да пропусне идването на лятото. Сега го наблюдавам през прозореца, откъде ще мине, ще прелети ли, ще кацне ли...Примамила съм го с трошици. Лятото. Много жежко и много любимо. Сигурно затова е в среден род, защото прилича на тинейджър - много го обичаш и едвам го изтрайваш. Като родните ми двама вкъщи дето единият не се прибира, другият не излиза никъде. Какво ги прайваш? Изтърпяваш ги, правиш всеки ден от лимона огромно количество лимонада и чакаш зрелост /хладни дни/.
Лятото е благодат със слънце, настроение, плодове и зеленчуци по тези ширини. Има слънце да си го събираш в буркани за зимата. Отива натам работата, че официално да се обяви национална обедна почивка /сиеста/ до 16 часа, както в съседите. Ако това беше първата крачка на новото правителство, щеше да покаже самостоятелно мислене. Ама не беше.
Над хълмовете на Аязмото днес не е светло и синьо небето, не е хубаво така да посрещаме лятото, дано не се разсърди, че продължаваме толкова години с тровенето. То май и то свикна с лошото небе. Май и то претръпна. И не му се занимава.
Както шепата хора, протестиращи на площада пред Общината вчера.Или малцината, присъстващи на Обществено обсъждане на Интегриран план за градско развити на Стара Загора за . Подобни планове вълнуват май само творческите им колективи откъм хонорари, но не и хората, за които са предназначени. Защото изглеждат и са като планове и програми "просто да се похарчат едни пари".
Айде лято идвай и да се преселваме масово на морето. Че да ни ограбват на воля "търговци", които слагат без да им мигне окото надценки 2 пъти по-големи от цените "на сушата" на едни и същи стоки.
Петък е и лятото дойде, докато си пишех прогнозата! В негова чест да си облечем шарена и весела дрешка днес. Най-шарената и най-веселата! Последен работен ден, ура. И честито весело лято!


1 коментар:

  1. В началото така лятно ме усмихна , към средата малко ме натъжи , но все пак остави в мен лятното и топло чувство , което така добре умееш да пресъздаваш . Целувки !

    ОтговорИзтриване