26.06.2013 г.

Сряда - Клас стани,клас мирно!

Добро утро, уважаеми потребители на услугата Прогнози от Синоптичната служба! Имаме и такова словосъчение сред милионите нови в дневния ред на днешните дни - "потребители на услугата" ...например на Дом за възрастни, на нещо си там друго....Не че с нещо някому някой "услужва", ако погледнем корена на услуга, но както и да е. Тук се опитах да внеса малко хумор, защото вчера ме попитаха дали съм си сменила работното място. И както преди години ми казаха да отговарям американците - не, все още не съм. Това беше по повод въпрос Била ли съм в Париж, на който отговорих с балканска категоричност Не. Та ми казаха тогава - всъщност "ти все още не си била в Париж", не отговаряй с Не, нищо не е окончателно.
Вчера пак гледах хората на тази млада нация - американската - как се държат помежду си и с нас. Пак им завиждах скрито. Тази непосредственост тяхна е толкова чаровна. Оперна прима от Метрополитен, Ню Йорк си говори с нашите хора и не разбираш, че прави забележка, че нещо е недоволна...Не капризничи, не изисква, не налага...Гледах студенти, чиито преподаватели пеят наравно с тях. Преподавателите откриват концерта, студентите и оперната звезда продължават...Млади хора с абсолютно сериозно отношение към това, което учат и с което искат да се занимават. Сериозни и съсредоточени. Много сериозни и много съсредоточени. Издържат репетиции без пауза, носят си храна за после, бързат да обсъдят представянето си заедно с преподавателите си. Учат се от звезда - наживо и на сцена. Как да не им завидиш благородно - за Учителите, които имат.
Тук от катедрата, извисена на 10 см от земята и пред дъската, от изпитването на катедрата пред всички, от безумните програми - всичко е вехто и мухлясало до немай къде. От образователната ни система, която е била за пример едно време. Нейният висок академизъм е отдавна неуместен. И успяват само тези, които преподават със сърцето си. Децата усещат това.
На мени лично не ми се иска да съм ученик в днешно време. Щях да бъда най-лошият ученик, постоянно в бунтове и гладни стачки, хехехе.
Та така, ето днес Синоптичната служба работи с пълна сила. Прогнозата стана дълга и предълга...Накратко обобщена за днес - се носят земни цветове, класически и семпли. Срядата е класика в жанра. Не се работи много, с мярка и с усмивка.
Спорен и лъчезарен!

Няма коментари:

Публикуване на коментар