7.03.2014 г.

Петък - аз съм спокойна, спокойна, спокойна, дишам дълбоко.....

Добро утро в петък! Дойде тоз петък, Господарят на седмицата, Повелителят на всички добри духове, Краят на началото и тн. и тн. Една хубава за мен седмица ще завърши с един хубав петък.
За първи път от доста време насам на балкона на Синоптичната служба няма пране и сега панорамата пред мен се е ширнала на широк екран. Един приятен, кипричък град си е Стара Загора, само дето Духът в последните години го е напуснал....надявам се, не безвъзвратно. Имам своя теория, защо хората тук са такива пресметливи, сеирджии, с тънки сметки ако може всичко да мине метър и без пари, притворни, приведени, ПОКОРНИ ...
Защото е равно, няма Балкан и няма къде да се скрият, ако вдигнат бунт. Защото земята е богата, ражда много и хората открай време са богати и за да пазят богатството си, са овладели политиката на скатаването и лукавството пред Поробителя. Не са горди балканджии, а са богати равнинци. Това е то, може и да ми се обиждате колко щете - аз съм родена, расла и учила до планина. Витоша се виждаше от прозореца на стаята ми цели шест години.
Пиша го и защото снощи гледах филм за поетите на Стара Загора и за това, че отдавна няма Музей "Литературна Стара Загора" и че трябва да го има. Хубав филм, хубаво направен, надявам се поне повече деца да го гледат /ако учителите им го пуснат, разбира се/ и да знаят. ЗАЩО да има нов Музей "Литературна Стара Загора" в града?! Това отдавна,отдавна и от раз можеше да го стори Общината, но тя не иска. Защо да стопанисва, отоплява, плаща сметките на още една сграда и да дава пари за заплати че и осигуровки на още поне 3-5 души? Стига толкова Култура в тоз град и сега е доста. Тя не е асфалт, тротоари, градинки, стадиони, фитнеси на открито, нови спортни зали на закрито, кому е притрябвал Музей? Поетите да си пишат творбите - целият свободен литературен пазар е техен. И да се доказват.
Не съм негативна, просто съм работила там, дето дават сградите и парите и знам логиката на даването. Не съм и критична, просто съм един сутрешен разказвач на съвременни приказки без начало и без край, пък камо ли хепиенд....
Мили мои хора, идва краят на работната седмица и хубави работи утре и вдругиден. Утре може да подарите едно малиновочервено червило на дамата на сърцето ви /хем е модерно, хем е готино, хем ще е изненада/. А на 9ти, дано дъждът се смили над кукерите, заканили са се да идват 900 от тях в Стара Загора - може да идете на площада пред Общината да ги гледате. Аз лично не пропускам година /само тази с операциите ми, нямаше как/ да ида и да ме тупнат с тояжката си - за здраве. Непременно да ви тупнат, може и да ви цапнат със сажда по лицето - то е също за здраве.
Сполай ви и хубав петък и почивни дни! /дрескодът, разбира се е пола днес или рокля - в чест на идващия женски празник/


Няма коментари:

Публикуване на коментар