2.02.2013 г.

Събота за шарено и смях

Сутрешното небе беше на райета. Така му се случва понякога, да забрави да се облече и да излезе по пижама. Сладурско е. Представяте ли си по пижама да се разхождаш из главната улица на Стара Загора точно днес, точно в района около пазара? Когато е гъмжило от пазаруващи и кафепиещи? Ще е неописуемо преживяване! Щом заради моята розова шапка и шал ме гледат като розов заяк, та представям си по пижама навън....
Денят е подходящ за всякакви зевзеклъци, Петльовден е, ще купувам гевречета да уважа видния зевзек Тенко Калайджиев, който винаги го празнува. Ще се домъкна и още няколко кокошки за общество на петлите. Ще си сложим шапки с перо и ще се маскираме. Забравям за пижамата, дръзко е.
То на небето, това сутрешно неродено дете, му е простено. Както се прощава на всички деца. Гледах райетата сутринта и си мислех за аромата на бебешкото креватче. Явно е незабравим - и като аромат и като усещане. А моите двама детковци са вече бая големи и пак си го спомням.
...Съботата ме обърка, направо ми нароши мислите. То петли, то бебета...Съботата е виновна, тя е дала режим свободен и всичко в мен се рее насам-натам.
Няма лошо да се оставим малко хвърчилени и хвърчащи днес, денят е за волности и разнообразия. За творчество, което е истинската ни природа. Най-съкровената. За смях и закачки с приятели. Днес е позволено да сте много шарени, без никави съчетания, ако може и със звънчета по края на шала, шарени обеци, гривни до лакътя. Хайде да се наконтим за "мъжкия ден"! Че какви жени сме без мъже! Те ни позволяват да бъдем слаби, а силни можем да бъдем винаги. Някаква такава мисъл ми изскочи скоро из Фейса.
Аз лично ще си сложа червеното палтенце, най-шарения шал и шапка и ще се уважа съботата с една напоителна разходка и кръшен смях сред приятели. Весела и шарена събота!

Няма коментари:

Публикуване на коментар