5.04.2013 г.

Ода за Братята с Лъвски сърца /в ед.ч./

Добро утро! Както ви казах, днес имаме празник в Синоптичната служба - младши стажант Радослав има рожден ден. Той е следобедна смяна и сега го носи сладкият сън от течащата в момента ваканция, а и едва ли се интересува от писанките на Синоптичката, понеже е зрял човек. Той не си пада по извънредните неща. Обаче пък ако го връхлетят внезапно - ще ги оцени. Не знам защо така празниците изнервят мъжете и си го обяснявам с харчовете - парични, на време и емоция, които трябва да отделят. Само че някак си няма друг начин и се налага да се примирят и изтърпят.
Днешният рожденик също е класически мъж - не обича празниците, карат го да се чувства неловко. Със сигурност ще ми се скара за тези поетики, но пък аз няма да се разсърдя де. Тази сутрин в негова чест и в чест на още един рожденик днес - Живко на Жени,бе сътворено следното стихотворение. Героят е в единствено число, но става дума едновременно и за двамата /само единият дето не е в момента пред очите ми, има си майка,  по-висок е от Радослав, рус, със сини очи, хубавец-викинг/. Родени на една дата, сърдечно са абсолютно идентични, еднакви и прекрасни. Та ето Одата за родените на една дата момчета - Братята с лъвски сърца:
Така е мил и хубав като спи…
Поглеждам го минути и немея-
Момчето ми със приказни очи
Отде ми го донесе ветровея?
Отде? От масата на Крал Артур?
Или от Изток - Манастир в Тибет?
Той си е Рицар от победен тур
и също Философ, Мъдрец напет.
Сега си спи, ваканция е вън.
Рожденият му ден пристигна.
Ще го целуна тихично насън,
Без да посмея да го вдигна.
Ще ме разтърси гордостта…
Благодаря за този син с очи,
В които се оглежда доброта.
Да ми е жив и здрав за милиони дни!
/след малко ще понеса кутия бонбони, да почерпя колеги за рождениците/
ХУБАВ ДЕН на всички ви и да ви е поетично днес!
А от стихотворенията тип "майка към сина си" имам още едно любимо, ето ви го тук:


Няма коментари:

Публикуване на коментар