24.05.2013 г.

ЧЕСТИТ И ПРЕБЛАГОСЛОВЕН ПРАЗНИК!!!

ЧЕСТИТ ПРАЗНИК! Не можа днес малко да се поотложи този дъжд, много обича да вали на този прекрасен празник. Колкото да развали редиците на децата, които и без това са трудни за организиране.
Днес са при мен и родителите ми. И двамата бяха учители. Вкъщи беше закон - лоша дума за учител не се произнасяше. Майка ми следеше за реда и дисциплината, баща ми тръгваше в най-големия сняг из Родопите да прибира деца от автобусните спирки, защото може и да са тръгнали на училище и да не са чули, че е обявена дървена ваканция.
Учителките ми по литература бяха за мен същества, слезли по облаците, бяха получовеци-полуангели. Когато първата ми госпожа Цветкова в 4 клас слезе по облаците до мен, с бяла кожа и с глас, с който си научаваш урока в час - знаех че ще се занимавам с литература. Тя четеше произведенията на глас така, че ние влизахме в тях с фенерче в ръка и се отнасяхме в някаква посока.
Останах в гимназията заради другата ми учителка по литература - г-жа Аргирова. Не съм правила сметки, с коя професия се изкарват повече пари, с коя не се изкарват. Обичах литературата и учителката си и знаех, че това ще е то. Моите съчинения бяха шантави, на конкуренцията /една съученичка/ - прилежни и по правилата. Г-жа Аргирова ни караше да ги четем на глас, за да покаже пред другите че има критерии и за нестандартно и за стандартно доброто.
Радвам се днес да чуя от дете, че е запалено по еди кой си предмет заради учителя си, но не го чувам често. Понякога на изпращането на някой випуск залата избухва заради някой учител и тогава усещам, кого са обичали. Не знам обаче вече учителите да са "неземни" същества. Най-голямата похвала, която съм чувала от дъщеря си за учител е, че е "точен".
И все пак, хвала че ги има малцинството в тази категория! Честит празник!
Честит празник и на дейците на изкуството и културата днес! На моите колеги! Нашият блок в шествието е традиционно най-малкия, защо ли? Защото дейците на изкуството и културата не мож ги организира лесно. Особено да дефилират пред хора, които не стъпват в салоните. Местата им остават празни и това хората на изкуството виждат и от сцената, докато играят своите роли. Ако идваха в салоните, това щеше да бъде неизмерима чест на дейците на изкуството и културата, които отдавна са с най-ниските възможни заплати в тази страна.
Честит и пресвят празник на всички ни, уважаеми мои приятели! Сега аз ще се пременя и тръгна на шествието, а вие сложете усмивките, нагиздете се, разходете се и днес непременно си купете една книга от Книжарница "Хеликон". Това ще бъде личната ни прослава за буквите, които празнуват днес!

1 коментар: