31.05.2014 г.

Събота - милост от Природата и надежди

Добро утро! За Синоптичната служба днес е работен ден, а и имам поръчана положителна прогноза, затова бързам да си свърша работата. А и още една заръка и едно внезапно хрумване тази сутрин трябва да осъществя, макар и малко по-късно и доста писане до различни хора. Но ще стане - всичко, което съм решила да стане.
На първо място е нужно прилично хубаво, безвалежно време за довечера. Проф.Лунгов е един безкрайно готин човек, много искам да осъществи замисъла си като творец и спектакълът за откриването на форума ДА СТАНЕ. Да се укроти това време, да спре да вали, да духа, да гърми и трещи и довечера хората да се порадват от сърце. Аз ще опитам да гледам и от мостчето, което е единствената за мен придобивка от целия "проект". Там вече дори съм измислила и разни интересни неща предвид близката 90годишнина от създаването на Операта./Тя сега няколко дни ще е кино-зала, да знаете и ще се мести на 4ти юни в залата на Синдикалния дом, за да направи концерт/.
Та....довечера ще е хубаво времето и ще се радвате на младите студенти, на талантливите старозагорски артисти от Кукления театър, от Общински фолклорен ансамбъл "Загоре" и другия славен -"Нашенци", малките танцьори от "Траянци", Общинския духов оркестър и разбира се, на моите славни колеги от Операта с  както казват бабите цял жив оркестър на сцената, а че и хор и солисти. Да бъде, ще ръкопляскаме от сърце! А накрая ще друснем и хорце, разбира се. Със сигурност ще има заря и вече там не знам, къде ще се крия, сигурно под мостчето, защото ме е страх от гърмежите и ми е най-хубаво да гледам заря отдалече и отвисоко - от балкона на Синоптичната служба на 8-я етаж. Както знаете, творците имат много страхове, които са тяхната сила и това неразбираемо противоречие е голяма част от чара им /не мога да пропусна да се изтъкна при творците - в никакъв случай!/
Другите ми задачи днес са също творчески и свързани с деца, което още повече ме кефи. Там творческият заряд е неукротим, а страховете още не са избуяли, защото и знанието им за света е още доста по-малко от на възрастния човек. Такава благодатна почва за творчество са децата, чудя се защо не спрат да ги мъчат в училище до последния ден на 12-я клас със знания, които се забравят и поне 40% от т.нар.учебен процес да е Творчество?! Нека си се почудя, то бате Радо още малко и завършва и с чуденето ми приключва. Само че май едва ли, аз като дете на учители няма да престана да се вълнувам от процеса и ще продължа с племенници и други близки на сърцето ми дечица.
Едно време аз пишех шантави съчинения по литература. Понякога изреченията ми стигаха до 7 реда от тетрадката едното и любимата ми г-жа Аргирова пишеше отстрани с червен химикал "Какво става с теб?". Но тя отличаваше стила ми и винаги се четяха пред всички две съчинения за 6 - моето шантавото и класически организираното на съученичката ми Павлинка. Нейният чин беше изряден като съчиненията и - подредени и опънат по конец. А моят - в артистичен хаос. Така и до днес...Добре, че напоследък служебното лице "реквизитор" и невероятен човек Марианка Бочева работи по подредбата на бюрото и стаята в Операта, та се получава един относителен ред в цялата натрупаност.
Та това е то в събота сутрин....Съчинихме пак прогнозата в стил - от цвят на цвят. Навън е прилично време засега, а до 21 часа довечера ще му изпея още няколко пъти мантри, че да се укроти.
Поздрави и усмихнат ден от Синоптичната ни служба!





Няма коментари:

Публикуване на коментар