8.07.2013 г.

За еспресото, което всъщност днес го няма

Добро утро! В Синоптичната служба започваме деня без кафе, свършило е, няма грам да се разухае дори...Понякога ми се е случвало, но е тъжно без кафе сутрин. Това е един от ароматите, да не кажа Ароматът на сутринта. Била съм дълго време на безкофеиново, сякаш наистина ароматът на кафе събужда. Сега ми липсва, точно в тези минути, затова го и възхвалявам. От ранни години съм си "кафеджийка", от 1987ма -  началото на моето студентство в София, го пия без захар. "Измодерни се ти, столичанке" - каза тате, като се върнах първия път и се разбра, че предпочитам кафето горчиво.
Винаги където съм била по света - дори и в Индия - задължително опитвам местно кафе. Първата ми чужбина - САЩ и рядкото кафе в кана /шварц/ - то е навсякъде, почти чай е. След 20 дни там влязохме в книжарница "Барнс енд Ноубъл", та най-накрая сърце ми дойде на място и ми направиха еспресо. "Един изстрел или два изстрела" ме питаха - което значи едно или двойно и аз направо, разбира се - се залепих за двата изстрела. Та кафето беше усмъртително силно, но кефещо.
Кафе еспресо на крак във Венеция - същият сърцетупкащ ефект. В търсене на еспресо в Турция гръмнахме по някоя и друга лира повечко, че обикновеното им е нес-кафе, което не трая. В Гърция съм опитвала лятното им дъъъълго кафе с разни работи вътре. Дори в Индия ме има документирана с еспресо в ръка на една бензиностанция.
Красота си е то кафето! В този град няма много места, на които да правят хубаво кафе. Всичко е от съобръжения да не е много скъпо, мисля. Да е масов вкус. Ако знаете някъде да има бутиков вкус кафе в Стара Загора - непременно ми пишете. Иначе общо взето добро е на Дръмс и в кафенето на Музея, където и огромната ретро-блестяща-машина за кафе ме кефи много. Те това е то за цял голям град.
Има едно кафе в пресечка на главната във Варна, което ще мога да намеря инстинктивно - толкова хубаво еспресо пих.
Днес много кафеджийска се получи прогнозата някак. Докарвам го с думи да ми ухае на кафето, което сутринта ми липсва. Денят е благоприятен да се работи, още е хладничко, не е напекло. Ако ви се идва на опера - заповядайте тази вечер, Фигаро ви очаква на сватбата си. Пожелавам ви синьо вдъхновение, бели мисли и много късмет във всичко в днешния ден. И на мен ще ми трябва тази седмица, така че си го пожелавам и на себе си!
Хубав ден!

2 коментара:

  1. Ули , аз не знам дали има специален магазин за бутиково кафе в Ст. Загора , но мога да ти каже едно ново , много приятно местенце за пиене на не лоша лаваца :) Брадърс кафе , което се намира срещу езерото от запад .

    ОтговорИзтриване
  2. Езерото пред Станционната градина ли? Непременно ще разузная аз тази работа с новото кафене и нелошата Лаваца! Мерси, Цеци!

    ОтговорИзтриване