13.06.2014 г.

Ще бъде свежарски и готин петък

Добро утро! Ще пътуваме нашият оперен катун в ранни зори за София и Синоптичката стана рано. Вчера си мислех да се извиня, че няма да има прогноза, но.....Сърце ми не дава да ви оставя без прогноза днес, още повече че е петък, 13ти. И аз да ви зарежа точно в този ден...Не мога, не бива. Ще ударите в посока фатализъм, че се не видяло. А не ми се иска да е така.
Определено петък, 13ти е, за да усетим още по-ярко, че това съвпадение прави денят различен. Не фатален, не лош, не гаден, просто различен. Ето, аз няма да си бъда в наше село, ще бъда малко столична маНдама. Тръгвам с ранната група, за да поскитам по улиците на града голям. Не ми се случва да го посещавам често в последните години. А той е много променен от студенското време. Не много, драстично и с всеки месец е различен. Надявам се да използвам престоя до началото на представлението, за да видя филм, който няма да дойде в наше село. Ние не си падаме по такива работа, на нас само касови продукции ни дай. Моят филм е индийски и се казва "Кутия за храна". Детето Жени го е гледало още преди месеци в Германия, тук дойде за София фест и после изчезна. Сега ми е паднал случай.
Киното е магия от детството, тате ни водеше първо в неделя на анимационни филми, после на игрални. Веднъж го увериха, че филма става да го гледат децата, а започнаха някакви диви любовни сцени, на които той моментално ни изведе с брат ми. Обаче още си спомням документалния филм за турнето на АББА, любимците на тате, разбира се и мои любимци от детството насам и завинаги.
Не се поддавайте на фатализъм днес, направо си започва един приказен ден - виждам го от високо, а на осмия етаж хоризонтите са опънати по струна. Бъдете много весели, много усмихнати, два пъти повече от обикновено, за да се разсея нагнетеното от собственото ни черногледство очакване да се случи нещо кофти. Значи това е една част от рецептата за деня - двойно повече усмивки и радост, детинщини, щурави неща, които ви хрумват на мига. А също помага и изричането, дори помислянето на думата Благодаря! и още - Обичам те! О,,,много, много помага за завихрянето на светли невидими и впоследствие видими процеси.
Днес понеже искам да се слея с пейзажа и да бъда невидима за София, а и защото не съм в час със столичната мода, ще заложа на класиката и черно/бялото - както за през деня, когато ще снова по гащати панталони и рокерска черна тениска, така и за вечерта. За първи път ще гледам представление в Операта и то наше, на нашата славна СТЗдружина. /Далечният ми единствен опит от студенстките години с влизане и излизане на 20тата минута не се брои, а и то беше дневно представление/.
Непременно си набележете и посетете изложбите в Худ.галерия и в Байер /на Насето Янева/, джаз вечер и в събота вечер в Театъра - малки балеринки на палци.
Вие също стискайте палци и пратете положителна светлина на нашата оперна група. Желая ви светъл и слънчев ден!
Поздрави от Синоптичната служба!


Няма коментари:

Публикуване на коментар