24.06.2014 г.

Езическата ни същност празнува днес

Добро утро! Този е много хубав ден, Еньовден! Винаги съм обичала езическата природа на нашенеца, то християнската не му е много по мярка, според мен. Но езическата ....вили-самовили, да береш билки сутрин, да спиш на поляните, очаквайки чудото, да танцуваш върху жарава, да те тупнат с пръчица и намажат със сажди кукерите, да празнуваш бабата-акушерка, лятно и зимно слънцестоене, пещери с извивки на съкровено женско.....изобщо богатство е.
Така и Еньовден си е направо кулминация на всичко езическо в най-хубавата му форма. То лоша форма на езическото не знам, освен магиите. Не знам дали има друга страна, дето във вестниците се публикуват реклами на врачки, справящи се с уроки, магии, страхове, изплашване и тн. Обаче пък ползата от леенето на куршум съм я усещала доста пъти - има си то ефект и това си е. Освен това с нарастването на годините и на моята хубост, си сложих червен конец на ръката - да не ме урочасват, че все по-красива ставам.
Та да не се отплесвам от днешния ден де...Сигурно съвсем случайно, но Мариус Куркински ще дойде в наше село днес. И той ми е толкова талантлив, че чак не може да е християнски, направо си е езическо неговото. От списъка ми с Извънземни на Земята е. Преди време в операта почна изречението за един мост, в Родопите. И направи една извивка с ръката си. Невероятно, но факт - мостът направо изскочи пред очите ми. В залата на операта, дето 600 души не мръдваха, дори и с малкото пръстче на ръката или крака. Той е магьосник този Мариус с огромните очи. Театрален шаман. Вуду и всякакъв специалист по восъколеене. Според мен ако поиска, може да ме накара да изпитам физическа болка. Обаче той не иска, не е такъв човек като човек.
Във всеки случай днес ще си занеса едното стръкче лавандула, дето си купих от пазара в неделя - да ми ухае на работа. Друго, какво да направя за Еньовден? Аха, сетих се - днешният дрескод ще е с бяла риза, като на русалиите и самовилите. Ако се халосам цялато в бяло, ще насочвам към друг вид езически групи, затова и ризка е достатъчна, пък аз си имам и една любима, дето е почти до коленете. Айде готово, честит празник и да направите днес една магия за хубаво на хубав човек! А магията, знаете, винаги е една - обич, с обич!
Поздрави от Синоптичната служба!Докато писах за Еньовден, направо си го харесах за патронен празник.

Няма коментари:

Публикуване на коментар