23.06.2014 г.

Понеделник и молитва за слънчево време

Добро утро!Ето че дойде понеделник, след поредните класически събота и неделя за мен. Класически почивни дни с мързелуване /аз си го обичам/, чистене /когато го правя с обич към къщицата, се получава/, четене на книга /все повече ми се услажда/, готвене /с кеф, не набързо/, мотаене в градски условия /имаш време за безсмислени щурания в любими дестинации/, излагане на слънце /за да му се радваш/, дълбок сън на хладно и късно събуждане....
Когато нямаш отпуск от септември месец до сега ни ден, съботите и неделите спасяват положението поне малко. Малко поне...Сега ще грабвам поредната книга от Снежка-за кулинарни дестинации в Прованса на Франция, хем ми се чете, хем ми се готви....Това с готвенето се събуди от филма "Кутия за храна". Едно време правех много интересни работи. После с времето и задачите се саморедуцирах до няколко изпитани, които все ставаха добре.
Разбира се, то е и видно, че много обичам да си хапвам и винаги имам апетит, което значи че съм здрава. Не ми ли се яде, работата не е добре.
Много ми се иска тази седмица да е истинско лято и да не вали вечер, поне в сряда и петък. Искам на Форума и да слушам предкласика. Предкласиката е нещо като пред-дверие. Още от вратата познаваш, че влизаш в един красив свят. Предкласиката е нещо като детството на музиката. Родена е съвършена, като всяко бебе. Има си всичко и много обича да разглежда пръстчетата си. Един вид да се самоизучава. Така предкласиката самоизучава и разкрива себе си като зараждаща се стихия. Тя е нещо като рицарските поеми - езикът не е съвсем изгладен, не е равен и гладък, но чувството се усеща в дълбочина. Не е роман, не описва света с хоризонтите и хората му. Занимава се повече със себе си, със собствените извивки, височини и спадове. Вече класиката ще разгърне света като роман за четене, ще го насити със силата на масите, на народа. Предкласиката е фина,дворцова работа. Тя забавлява кралските особи. Държи те в преддверието на живота, където е луксозно, изискано, самодостатъчно. По-късно от преддверието ще се влезе в живия живот с целия му кипеж, страсти, болки и радости.
Това моето, разбира се, са размисли повече филологически и без претенции за познаване на историята на музиката. Просто слушах тези дни някои работи от Хендел и си мислих едни такива, които ви ги пиша. ...Мои си и без претенции, да се уточним.
Още в първите часове на днешния ден се усеща как седмицата ми ще тръгне в галоп. Ще се моля всеки ден за хубаво време. Утре, на Еньовден вечерта, ще гледам Мариус Куркински! В сряда - вече ви писах, на Форума, среща в преддверието и с предкласиката. В петък вероятно в Пловдив с подкрепата на Вселената, която помага за сбъдването на плановете човешки.
Днес се носят бухнали панталони и черна тениска /напоследък нещо пубертет го раздавам с това черно/ и се мислят само бели мисли. Бели като камъните на Форума.
Спорен и усмихнат ден! Поздрави от Синоптичната служба!


Няма коментари:

Публикуване на коментар